برنامه ریزی کنکور 97

بدون تردید میتوان گفت که بزرگترین و مهمترین چالش برای دانش آموزان در طول تحصیل دغدغه کنکور میباشد چرا که آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را رقم میزند . و در نظر بسیاری از دانش آموزان یک غول مرحله ی آخری حساب میشود .

ما به شما ثابت میکنیم که با استفاده از برنامه ریزی میتوان این غول مرحله آخر را به یک موش بی دفاع تبدیل کرد فقط کافیست که اراده و پشتکار خود را با چاشنی برنامه ریزی به کار گیرید.

در ادامه با ما همراه باشید.

برای کنکور 97 هدف گذاری کنید

در ابتدای کار شما باید برای خود مشخص کنید که هدفتان از شرکت در کنکور سراسری چیست

آیا هدف شما رشته ای خاص میباشد؟

علاقه شما بیشتر به چه رشته هایی است؟

و یا هدف شما صرفا قبولی در دانشگاه و گرفتن مدرک میباشد!؟

در مورد دو سوال اول اگر هدف و علاقه ی خاصی دارید و از آینده شغلی رشته ای که مورد نظرتان است باخبر هستید باید از خود  بپرسید که حاضرید برای رسیدن به رشته و شغل مورد نظرتان چقدر سختی را تحمل کنید و تا چه حد تلاش کنید . اگر جوابتان این بود که تمام تلاشم را میکنم پس با یک برنامه ریزی متناسب قطعا به هدف خود میرسید.

در صورتی که هنوز علاقه خود را پیدا نکرده اید و یا رشته ی خاصی مدنظرتان نیست دست به کار شوید راجع به رشته های مختلف تحقیق و از شرایط کاری آن ها با خبر شوید و با سنجیدن فاکتور های مورد نظرتان اقدام به هدف گذاری کنید زیرا آینده شما به آن گره خورده است و اگر هدف و علاقه داشته باشید برای رسیدن به آن چندین برابر تلاش میکنید .

در صورتی که هدف شما فقط گرفتن مدرک دانشگاهی است باید بگوییم که اشتباه میکنید و باید این نظر را اصلاح کنید چرا که ما بقی زندگی شما در راستای آن رشته خواهد بود و آینده شغلی شما هم در گرو آن میباشد اگر به آن علاقه ای نداشته باشید خیلی زود خسته میشوید پس هدفگذاری کنید.

شیوه درس خواندن کنکوری

پس از هدفگذاری این سوال برای شما پیش می آید که خب حالا چگونه برای موفق شدن درس بخوانم!!

ما به شما در این مقاله نحوه درس خواندن را آموزش میدهیم.

در ابتدا همانطور که میدانید کنکور سراسری به صورت تستی میباشد و زمین تا آسمان با امتحانات تشریحی مدارس متفاوت میباشد . به همین دلیل شیوه ی درس خواندن شما برای کنکور باید متفاوت از شیوه ی درس خواندن برای امتحانات مدرسه باشد . به دلیل تشریحی بودن امتحانات و کلی خواهی در امتحانات دانش آموزان معمولا زیاد درگیر جزییات کتاب و نکات ریز نمیشوند و معمولا اقدام به کلی خوانی میکنند . اما باید بدانید که برای موفق بودن در کنکور حتی از پاورقی ها هم نباید غافل شد. اشتباه دیگر دانش آموزان این است که در ابتدا به سراغ کتاب های کمک درسی و کنکوری می روند در صورتی منبع طرح سوالات کنکوری کتاب درسی میباشد بنابراین ابتدا باید تمرکز خود را بر روی مطالعه دقیق کتاب درسی بگذارید.

بخوانید : شروع مطالعه برای کنکور 97 و 98

هم اکنون با بهره گیری از نکات زیر درس خواندن برای کنکور را آغاز کنید:

1-برای شروع مطالعه سعی کنید از دروسی آغاز کنید که به آن ها علاقه بیشتری دارید  تا با انرِژی و شور بیشتری درس خواندن را آغاز کنید

2-سعی کنید یک در اختصاصی و یک درس عمومی را به صورت یک در میان مطالعه کنید زمان مطالعه برای هر درس اختصاصی 2 تا 3 ساعت و برای هر درس عمومی 1 تا 2 ساعت

3-دروس مشابه و سخت را بهتر است که در یک روز و پشت سر هم مطالعه نکنید بهترین حالت این است که پس از مطالعه ی یک درس سخت یک درس آسان مطالعه کنید تا بازدهی و درک مطالب در شما بیشتر شود .

4-پس از هر 1 ساعت مطالعه 15 الی 20 دقیقه استراحت کنید سعی کنید در زمان استراحت با گوشی موبایل خود کار نکنید زیرا موجب درگیر شدن و خسته شدن ذهن شما میشود .

5-در هنگام مطالعه حتما سعی کنید از نکات یادداشت برداری کنید و شب آن ها را مرور کنید.

6-یک الی دو روز پس از مطالعه ی یک مبحث تست های آن مبحث را بزنید تا مطالب در ذهنتان تثبیت شوند.

7-یک روز در هفته مانند جمعه ها را برای جبران عقب ماندگی در برخی مباحث بگذارید با این از فشار و استرس شما برای عقب ماندن در برخی دروس کاسته میشود و مباحث را زودتر به سرانجام میرسانید .

تاثیر منابع کمک آموزشی در کنکور 97:

قطعا شما دانش آموزان از تعدد کتاب های کمک آموزشی در زمینه کنکور با برندها و اسم های متنوع با خبر هستید. و متاسفانه بسیاری از دانش آموزان اقدام به جمع آوری منابع متنوع میکنند . توجه داشته باشید که مطالعه و جمع آوری انواع کتاب های آموزشی موجب سردرگمی شما میشود. کتاب های کمک آموزشی در صورتی به درستی انتخاب شوند موجب پیشرفت دانش آموزان میشود . بنابراین سعی کنید منابع معتبر را تهیه کنید و از تعدد منابع به شدت پرهیز کنید.

مشورت با مشاوران تحصیلی:

استفاده از مشاوره تحصیلی مفید میباشد چرا که میتوانید از تجربیات مشاوران استفاده نموده و آن ها را برای پیشرفت خود به کار ببندید . هم اکنون از مشاورین ما راهنمایی بگیرید

آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم ؟

با شرکت در این آزمون ها ضمن سنجیدن خود و به چالش کشیدن اطلاعاته درسیه تان در فضا سازی شبیه کنکور سراسری قرار میگیرید و هنگام حضور در کنکور سراسری با توجه به شبیه سازی قبلی در این آزمون ها از آرامش خاطر بیشتری برخوردار میشوید.

در انتخاب این آزمون ها هم به مراکز معتبر و با سابقه مراجعه کنید.

از بهترین مراکز در این زمینه میتوان به

آزمون های آزمایشی گاج

آزمون های آزمایشی گزینه دو

آزمون های آزمایشی قلمچی

آزمون های آزمایشی تعاونی سنجش (توصیه میشود در آزمون های فصل جمع بندی این موسسه شرکت نمایید به دلیل جامعه آماری بالا)

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *